Vabeleriet fortsätter....

Jag är hemma med Måns idag, som fortfarande raketbajsar. Melina är på förskolan. Utan att överdriva kan jag säga att hon klättrade på väggarna efter sex dagar hemma.
Här hemma händer ingenting. Vi har varit och handlat ljust bröd och proviva, jag har betalat några räkningar och bokat en jullovskryssning. Jag har lånat ut min telefon till Månsa, han kollar på youtube-videor och jag läser lite studentlitteratur, tema "barn och försexualitet". Man kan säga att jag mutat honom till tystnad, för här är det full rulle annars. Hur kan sjuka barn vara så pigga? Munnen går i ett och man ska vara nära nära, helst innanför skinnet på mej. Jag försöker hålla mej lugn och fokusera på en sak i taget, men jag kan inte säga att jag får särskilt mycket vettigt gjort....
Funderar på att packa ner fyraochetthalvtåringen i vagnen, ta en rask promenad, duscha, klä mej fint och bjuda Jocke på nått gott ikväll.
Jag blir tokig av att sitta inne hela dagarna, jag behöver space och syre.

Kommentera inlägget här :