Vab, ingen lek

Det här med att vaba är ingen lek
Först va jag tvungen att ringa till jobbet i morse för att meddela att jag inte skulle komma
Sen sms till chefen och meddela samma sak
Ringa till dotterns avdelning och meddela dagens hälsoläge
Och slutligen ringa sonens avdelning och meddela ledighet
Sen har väl i och för sig dagen rullat på....
Men i samma sekund som jag sätter tandborsten i munnen vid 22.30-snåret inser jag att detär nått jag har glömt
Meddela försäkringskassan ska man visst göra
Åååå men jobbigt....
Logga in och "anmäla tillfällig föräldrapenning"
Passar på att se mej omkring lite på försäkringskassans hemsida
Jag tror de har fixat till sidan lite sen sist
Och vad är det jag upptäcker
Jag har gamla vabdagar som ligger och skvalpar runt i etern
Alltså dagar som jag inte begärt ersättning för
För det räcker inte med att anmäla att man är hemma med sjukt barn
Å det räcker inte att jag har skickat in ett intyg från förskolan
Man måste också anmäla att man vill ha ersättning
Tror jag blir knäpp
Vaba är bland det krångligaste jag varit med om
Usch å fy å blä för snurriga system
Blir till att forska på jobbet för att se om jag kan reda ut det här med min frånvaro
God natt!!!

Kommentera inlägget här :