Ibland tror jag knappt mina ögon...

I mina ögon finns det inte en enda klädkedja som säljer mer könsstereotypa barnkäder än H&M
Puffärm och tyll till flickorna, plastiga tryck, rock och nitar till pojkarna
Rosa, lila och glitter till flickorna, svart och blått till pojkarna
Det är väldigt svårt att hitta neutrala baskläder på H&M
Festkläder däremot är de bra på, då tycker jag  att de säljer en hel del fint
Men det är ändå ytterst sällan som jag handlar där, jag går knappt in i en H&M butik ens
 
Det här är egentligen ingen kritik mot H&M
Jag tycker att alla företag har rätt att nischa sig hur de vill
Och kunden har rätt att handla det de vill ha, och det gör man lätt utan problem
I dagens samhälle finns ett brett utbud av barnkläder, från Eco och rättvisemärkt till.... hmm H&M
 
Men idag var jag där.... på H&M
Höll på att sköljas över av tyll, satin och volanger, nu ska tydligen småflickorna pimpas inför jul och nyår
Rörigt och trångt som bara den i butiken
Och snacka om jag blev förvånad
Mitt i röran låg ett par strumpbyxor
STRUMPBYXOR MED SPINDELMANNEN.....
Strumpbyxor - ett typiskt flickplagg
Spindelmannen - ett typiskt pojkfavorit
Tänk om Alma hade fått dessa för sisådär 5-6 år sen
Vilken lycka....
 
Om någon hade frågat mej vilken butik som sålde dessa strumpbyxor
Då hade M&M varit mitt sista avarsalternativ
Ibland blir man förvånad
Positivt överraskad
Heja H&M
 

Kommentarer :

#1: Lotta

Låg strumpbyxorna på TJEJ eller KILL avdelningen?

Svar: De låg någonstans mitt emellan i en står låda med div strumpor och strumpbyxor....
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :