Äntligen fredag...

Tänk att man kan längta så mycket efter fredagkvällen
Å vilken vecka det här har varit
Det känns som att tempot skruvas upp lite för varje vecka som går
Det är full rulle med måsten och borden hela tiden

Jocke har varit på klätterkurs i Uppsala den här veckan
Jag har knappt sett röken av honom
Jag har skött hus och hem och ungar den här veckan
Men det flyter fint, barnen är duktiga
Jag försöker vara supermorsa och de samarbetar
Problemet är att jag glömmer att andas bara

Sista rycket i plugget också, sista delkursen innan sommarlovet
En intressant kurs "normalitet och avvikelse", problemet är bara att energin är slut
Det är så mycket litteratur att läsa och så mycket som man måste förstå
Jag orkar inte ens frsöka förstå

Mycket att ta itu med på jobbet också
12-dagar och klämdagar att se fram emot
Studiedag, kurser och utbildningar
Sommaren och semestrar står för dörren
Nya barnplaceringar och överflyttningar
Mycket att samordna

Så, äntligen fredagkväll, klockan är 21.30
Hela familjen har varit i badhuset på simskola
Ungarna har ätit kvällsmat och slocknat för natten
Jag sittter och väntar på en tvätt som ska bli klar och ska hängas
Jocke åkte till Kvantum för att handla

Äntligen fredagkväll.... ;-)

Kommentera inlägget här :