Fredagsmys på mitt vis

Jocke är på jobbet. Jag sitter på en stol mitt i barnens sovrum med ryggen vnd mot dem, och väntar på att de ska somna. Eftersom vi har spenderat hela eftermiddagen i simhallen gissar jag att det kommer ta max tre minuter. Idag slapp jag "äventyrsbadet", barnen och jag badade i stora 25 metersbassängen istället som va full med leksaker. Så skönt att slippa trängas med alla andra föräldrar och krypa runt och frysa i det där grunda vattnet.

Japp, nu sover dom och jag kan plocka framfredagspåsen. Sen ska jag kolla på Skavlan som gästas av föräldrarna till den där lilla tjejen som försvann på en semesterresa för några år sen. Ingen mer än de skyldiga vet vad som hände, och jag undrar verkligen... Hua, hemska tanke!

Annars då? Trappan är skitfin, fattas bara en omgång med slipmaskinen och lite olja. Det tog tre och ett halvt år, och mycket tjat och gnäll att få den klar. Men som sagt, nu är jag väldigt nöjd. 
Nu kan jag tänka mej att låta honom vila nån vecka innan vi drar igång med nästa projekt... he he he...

Jag känner mej rik. Pengaåterbäring dimper ner från alla möjliga olika håll. På ett dygn har vi fått både skatteåterbäring och ersättning från Trygg Hansa för Måns sjukdom i höstas. Sen fick jag en utbetalningsavi från Vattenfall igår som jag inte fattar varför jag fått, men jag antar att jag bara ska tacka och ta emot. Ska passa på att njuta några dagar, sen får jag väl en käftsmäll nästa vecka när studenten ska betala räkningarna. Då är jag tillbaka i verkligeheten igen. Å på torsdag ska jag ha bedömningssamtal med chefen, håll tummar och tår för att hon vill ge mej massor me pengar.

Nä, nu ska jag hänga en tvätt, ingen rast ingen ro... Å sen kolla på Skavlan :-)

Kommentera inlägget här :