Studenttider....

Idag har jag suttit med "den apjobbiga tentan" i stort sett hela dagen
Det tar sig, men vem sa att det skulle vara lätt?
Efter lunch tog jag en liten paus och gasade ner till Huddinge för att uträtta några ärenden
Jag hade egentligen inte tid, men var tvungen
Å jag hade absolut inte tid att "fastna" i centrum pga studentutspringet
Fast det gjorde jag ju förstås ändå....

Och så kom jag och tänka på min egen student för 15 år sen
Det va en solig och härlig dag på alla sätt och vis
Den började i Rådsparken och avslutades på Kickis
Minns ni...?

Gymnasietiden minns jag som en rolig tid
Många nya vänner och spännande äventyr
Utbildningen minns jag lagom mycket av
Jag tror inte att någon hade särskilt höga krav på oss elever
Å jag va lagom ambisiös som vanligt

Undra vad alla i klassen gör nuförtiden?
Ett par stycken räknar jag fortfarande till mina närmsta vänner
En del har jag lite koll på via facebook
Och några har jag inte en susning om vart de tog vägen 

Häromdagen när jag va uppe på vinden hittade jag min studentmössa
Jag satte mej ner och läste alla hälsningar
Hela hatten är fullklottrad
Å vilka fina ord, så mycket kärlek
Så mycket livslust, tro och hopp

Tänk om jag vetat då att livet knappt hade börjat
Tänk om jag visste vad livet skulle erbjuda 15 år senare
En härlig familj och ett underbart liv
LYCKA

Och om ytterliggare 15  år
Då är det väl dag för min minsting att ta studenten
Det är ju inte klokt
Hoppas verkligen inte att de här kommande 15 åren går lika snabbt
Nu ska jag passa på att njuta av livet

Och fortsätta med min tenta.....

Kommentera inlägget här :