Snabba fötter och ständigt på G

Melina hittade min stegräknare idag och ville prova den. Sagt och gjort, jag hjälpte henne att fästa den på byxorna och sen har hon ångat på som vanligt. Jag glömde bort stegräknaren och det va inte förrän nu när hon bytte om till pyjamas som hon bad mej kolla hur många steg hon hade gått...
5125!!!! 5125!!!! 5125!!!!

Alltså 5125 är vad jag går en vanlig 16-timmarsdag typ. Ungen har lyckats få ihop de här stegen på fyra timmar, inomhus, tittandes på Bolibompa, ätandes middag, ritande i målarböcker, spelandes piano..... Nä, nu är det bevisat, ungen är aldrig still, inte ens när hon är still är hon still :-/

Imorgon fortsätter studien. Jag kopplar på stegräknaren när hon vaknar och låter henne ha den hela dagen. Vart ska detta sluta....?

Kommentera inlägget här :