Nostalgi

Jag och småfolket tog en promenad till Ivans och köpte varsin glass för att fira att jag har fått sommarlov.
En dajmstrut, en nogger och en lakritspuck senare sitter jag nu på en parkbänk på en nygammal lekplats. Melina ville titta på sin "gamla" lägenhet och visa Måns var de bodde när de va små. Gamla minnen sköljer över mej när jag ser lägenheten, tänk va fort tiden har gått. Oktober 2006 köpte Jocke och jag lägenheten och flyttade ihop. Melina föddes i februari 2007, och Måns i maj 2008. Allt som har med familjelivet startade här. Varje dag satt jag i den här parken med mina bäbisar. Jag minns hur oändligt lååånga dagarna var när Jocke jobbade.
Nu sitter jag still på arslet, kan skriva i bloggen samtidigt. Det kunde jag inte då, då for jag runt dom ett svettigt troll. En unge åt sand och den andra grät. En unge va aldrig still utan gick dit näsan pekade, den andra grät..... Men ändå var det här i parken som det va lättast att hantera dem. Det va tider det, det känns så länge sen. Juli 2008 flyttade vi härifrån till gränden. Med andra ord har vi alltså snart bott där i fyra år.
Vad hände med tiden egentligen?

Kommentera inlägget här :