Söndag hela da´n

I morse när jag vaknade var jag helt övertygad om att det var söndag. Jag vet inte varför men det kändes så rätt. Det tog flera timmar innan jag insåg att det faktiskt var måndag, att det var vardag och att många människor var på jobbet. Jag tror att det va när postbilen rullade in i gränden som jag började ana nått. Väldigt skum känsla som jag har haft svårt att slå bort hela dagen. Tur att jag va ledig idag, fast kanske var det också därför....
 
Vi har varit på det stora varuhuset i Kungens Kurva idag. Ni vet det där stället som säljer värmeljus, servetter och billig korv. Det är det perfekta utflyktsmået för en barnfamilj. Barnen får leka, stoja och busa, och föräldrarna får en timmes gratis barnvakt och lite tid på tumanhand.
 
Under vår dyrbara timme han vi plocka åt oss lampor, batterier, värmeljus, galgar, hyllplan och konsoler. Japp, nu ska det byggas igen, jag har dragit igång ett nytt projekt, å det kommer bli sååå bra. Det ska bli walk in closet till mej, och en garderobsvägg i vårt master bedroom, å japp, jag snackar engelska nu också.
 
Efter IKEA blev det tapetinköp och en sväng till Kvantum där vi köpte inte riktigt lika billig korv, å barnen åt en gratisbanan medan vi handlade lite mat.
 
I kväll har grannarna varit här och ätit grillat, tjattrat och firat in sommaren. Första utomhusmiddagen för säsongen och det va riktigt skönt. Tiden då man faktiskt kan sitta ner och pratat samtidigt som barnen leker självständigt har kommit, det som verkade så avlägset för ett par år sen. Om några dagar har jag semester på riktigt och då ska jag njuta av många sköna sommarkvällar.
 
Nu har jag diskat bort allt med ena handen samtidigt som jag har stekt pannkakor med den andra. Imorgon väntar nya äventyr. Eller gamla äventyr egentligen, jag och småfolket ska ha lekdejt och picnic med gamla mammagänget. Det kommer bli alla tiders det.....
 
Natti natti :-)

Kommentera inlägget här :