Rent hus

Jag väntar besök minsann. För första gången på en vecka släpper jag in nån annan i huset. Det känns bra... Igår fick jag ett vykort från småfolket. De verkar ha det hur bra som helst, å Måns hälsade "mamma jag tycker om dej mycket" söta unge. Det är tomt utan dem, men lugnt och skönt ;-) Idag har jag plockat, tvättat och fixat här hemma. Jag vet att detta inte är en sensationell upptäckt, men idag blev det ändå så uppenbart för mej. Det är inte jag som är skyldig till att vårt hem stundtals är kaos. Efter att ha varit ensam hemma en vecka är jag nu säker på att de är "de tre andras" fel. Tvättkorgen svämmar inte över, papperskorgen behöver inte tömmas varje dag, diskmaskinen är nästan tom, det är inte ett halvt ton sand på hallgolvet, jag trampar inte på lego- och pusselbitar för att bara nämna nått. Idag när jag dammsög rasslade det inte ens i röret, trist :-( Men som sagt, snart får jag besök i mitt sololiv. Dags att piffa till sig lite och njuta av ordningen.....

Kommentera inlägget här :