Punk och Geografi

Nu är vi på väg. Vi kör E4:an norrut, vi är snart i Gävle. Det ösregnar, det ösregnar alltid i Gävle säger Jocke. Det är tomt och tyst i bilen utan barnen. Vi har ett badkar i baksätet istället.... Vi lär oss mycket om varandra när vi åker bil tillsammans, i alla fall lär jag mej om Jocke. Jag har satt mej tillrätta, lutat huvudet mot kudden lyssnar på en "savage garden"-skiva, efter två och en halv låt stänger han av. "vad gör du?" säger jag och han menar att han inte tål den slags musiken. "nä hä, vad vill du lyssna på då?" undrar jag. "thåström och Impertiet, kanske Ebba Grön" svarar han. Jag gapar, fattar ingenting. Vem är han den här smygpunkaren jag reser med? Nu rabblar han Sveriges älvar från norr till söder... "så är det Sarah..." vilken kille :-)

Kommentera inlägget här :