Hej halsfluss....

Det började redan igår kväll. Jag kom hem sent från jobbet och möttes av två små glada men ack så heta kaminer. Eftersom matlusten hade varit lite halvdålig ett par dagar började jag ana att något va fel med småfolket.
I morse när de vaknade klagade båda på ont i halsen och jag fick truga i dem varsin pannkaka till  frukost. Bara att ringa till vårdcentralen och boka en tid mao. Jag passade på att boka en tid åt mej själv också eftersom jag har så jobbig natthosta...
 
På vårdcentralen konstaterades det att båda små hade halsfluss
Själv hade jag en alldeles vanlig och skitjobbig hosta
 
Alla tre blev hänvisade till apoteket, för att vänta å vänta å vänta....
Tittade bedjanade på alla gamla damer som satt där och verkade ha all tid i världen
Men ingen ville byta lapp med mej och mina två uttråkade ungar 
 
900 kronor fattigare å tre meducinflaskor rikare blev vi den här härliga dagen
Och varför kunde inte farbror doktorn bara gett oss en stoooor flaska Amimox?
 
Vi tröstade oss med glass på landet
Å man förstår att ungen är sjuk när hon lämnar halva glassen
 
Jag passade på att kyla ner de febriga barnen lite med trädgårdsslangen samtidigt som jag vattnade
Vet inte om det va "rätt", men va nöjda och glada i alla fall
 
Å i bilen på väg "hem till stan" igen somnade de på momangen
Och jag kan väl säga att jag kände för att göra ungefär detsamma
 
Väl hemma igen möttes vi av att svartmyror hade tagit över vårt hem
Panik utbröt förstås eftersom Måns HATAR myror och jag inte hittade nått myrmedel
Vi matar dem med salt så länge, tills mannen kommer hem
 
Ikväll har vi kollat på reprisen av Allsång på Skansen
Melina önskar att Måns Z va hennes pappa (jo men han é ju fin)
Måns har lärt sig att glowla, men sa ikväll att det är liiite svårare när man har halsfluss
Själv tycker jag att Pros & Cons melodi va klockren
 
Mitt i sjukstugan dök min fina pepparkaka upp med en sommarpåse
Å vad jag har saknat hennes härliga "klotter" som brukade dyka upp titt som tätt på små brev
 
Va roligt att du tog dej tid att söka rätt på mej, det betyder massor

Kommentarer :

#1: Annika

Kan rekommendera dig att hämta hem appen: Fiffiga frun. Där fick jag tipset att lägga ut kanel mot myror. Funkade hur bra som helst!!
Krya på er! Tror att låta småfolket springa lite i vattenspridaren är lugnt. Har hört att frisk luft är bara bra till febriga.

Svar: Tack för tipset Annika!Ska hämta hem fiffiga frun, hon kanske kan va till hjälp i andra ärenden också :-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :