Ge mej lite oväder tack...

Himlen har öppnat sig över Huddinge
Det regnar och haglar som aldrig förr
Det mullrar och blixtrar lite också
Hääärligt tycker jag
 
Överallt så hör jag folk som klagar över vädret
Vilken "dålig" sommar det har varit
Mest kyla, regn och rusk
Jag håller inte med
 
Vi har haft tur med vädret var vi än har varit
Shorts- och flippfloppväder varje dag
Vi har varit ute mest hela tiden
Solat och badat har vi gjort
Inte varje dag, men lagom mycket
 
Visst, vi började sommaren med en vecka i Turkiet
Det bidrog ju självklart till att jag fick en stor dos sommar sol och värme
Men jag tycker att vi har haft ett härligt sommarväder i Sverige också
 
Och nu njuter jag verkligen av lite mysigt oväder
Skönt att sitta inne och kura
Komma ikapp lite med allt som har lagts på hög
Städa, tvätta, laga mat, läsa, se på TV
Allt med gott samvete
Jag jag vet, jag är knäpp
 
Fast nu skiner solen igen
Kanske är det slut med oväder redan....?
 
 

Kommentera inlägget här :