Ångest (eller vad jag nu ska kalla det.....)

Fredagkväll, å här sitter jag och har lite ångest
Nä, jag ska inte kalla det ångest för det är att förminska innebörden av ångest för de som verkligen lider
Men jag känner mej lite.... olustig kanske?

Fredagkväll och det blev ingen simskola idag
Melina hade ingen matlust (iofs så serverade vi middagen 1½ timme tidigare än vanligt) och hon såg väldig trött ut (iofs så är det fredagkväll, vem är inte trött?)

Hur som helst så va jag tvungen att fatta ett beslut snabbt
Jag såg framför mej hur Melina skulle kräkas ner hela simbassängen :-/
Jag bestämde att vi skulle vara hemma idag
Resultatet av mitt beslut blev jätteledsna och besvikna barn

Måns föreslog att han kunde va i vattnet själv och att Melina skulle sitta på bänken idag
"Tänk om hon måste kräkas" sa jag
"Jag vet!!!! Du kan ta med en hink" va hans snabba och braiga svar
Undra om jag skulle bli poppis i badhuset om jag lät henne sitta där med en kräkhink ;-)

Ikväll har hon bajsat, badat i badkaret, vilat i soffan och kolllat på bolibompa
Nu sitter hon och slevar i sig en tallrik med yoghurt och müsli
Allt är heeeelt normalt
Som vilken kväll som helst
Å Måns säger "no jag åka badhoset" (nån som kan göra en analys på hans syntax) en gång i kvarten
Å Melina undrar kvittrande "ska jag säga till om jag behöver kräkas?"
Hur vet man när man har tagit rätt beslut?

Ångest ja, den fattiga studentmamman har betalat 3200 kr för en aktivitet som hon inte låter barnen åka iväg på.... :-/

Kommentera inlägget här :