Dags för en dans

Idag va det säsongspremiär på dansen. Lilla fröken va kittad med nya danskläder och vattenflaska. Förväntningarna va på topp, hon va redo kan man säga...

Eftersom de va en hel del nya barn i gruppen fick föräldrarna sitta med inne i danssalen idag. Jag har aldrig sett henne "in action" förut, så det här va spännande.

Jag undrar vems gener hon har, för hon är inte lik mej eller Jocke i alla fall. Hon är först i ledet, och tar sin plats. Om jag ska vara ärlig så tar hon rätt stor plats. Från åskådarbänken är det svårt att se om det är på bekostnad av något annat barn.

Fast jag är glad att hon tar för sig. Då kanske hon slipper va så rädd som jag va för allting när jag va liten. Jag va nämligen rädd för alla sociala situationer och relationer. Inte roligt alls, för jag har gått miste om väldigt många roliga saker... Tack och lov har jag tränat bort det nu :-)

Hursomhelst så va lilla fröken nöjd och glad efteråt, nästan hela vägen ut till bilen ;-)

Kommentera inlägget här :