Sankta Lucia del: 2

Vi fortsätter att fira Lucia idag. Idag är det Måns i den lilla lilla pepparkaksdräkten som står i centrum. Två saker kan jag konstatera efter den här morgonen.
1. En fyra och ett halvtåring är svår att klämma ner i storlek 86/92 utan att det ser knasigt ut
2. En fyra och ett halvtåring är väldigt svårt att tala på andra tankar

Detta resulterade i att Måns nu har uppträtt för en publik bestående av ca 60 föräldrar och syskon barfota i högvattenbyxor samt i magkort tröja med trekvartsärm. Som grädde på moset är detta den utstyrsel som han har tänkt att gå i hela dagen, även när vi föräldrar nu går till jobbet. Han är så nöjd, och jag skäms och låssas som att det inte är min son ;-)

Trevlig Lucia igen, tar en pepparkaka och är tyst resten av dagen....

Kommentarer :

#1: Linda

Vincent ville vara starwars och ratade totalt alla lucia kläder. Men jag slapp stå där och skämmas för jag låg hemma och var magsjuk istället.

Svar: Men jag gissar att Vincent fick vara en star wars-figur och att Per var där och tittade....?
Yta & djup

skriven
#2: Anonym

Gillar kortet där magen putar lite :)
// linda

Svar: Hoppas att du tittade noga, för du kommer aldrig få se honom i den kostymen igen ;-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :