Några ord om igår

Hälsotillståndet
Under all kritik
Snorigt, täppt, lite febrigt och allmänt urschligt

Sällskapet
Fantastiskt
Lugna och tålmodiga Mona och Maria

Brunchen
Mycket flott, fräscht och gott
Tyvärr hade jag inte bästa aptiten

Utställningarna
Favoriten var Stockholmsbönan Helena Blomqvists tavlor
Besvikelsen var "perspektiv" som kändes tunn och oarbetad
Antagligen hade jag för höga förväntningar

Promenaden
Ett sakta flanerande på Söder i solens sken
Medis kryllade av folk, våren är här

Shoppingen
Jag va verkligen inte i min bästa shoppingform
Men jag lyckades fynda jeans till barnen och en väska till mej själv
Allt passade som handen i handsken

Resan
Snabbt och smidigt med bil och tunnelbana
Jag slapp läbbiga pendeltåget och stressiga centralen










Kommentera inlägget här :