Oroliga och roliga föräldrar.....

Oj oj oj, nu har jag sett programmet "Sol, fest & oroliga föräldrar" på kanal 5. Det va en ren slump att jag halkade in på programmet, men när jag insåg vad det gick ut på va jag tvungen att se klart. Sex stycken ungdomar från Sverige åker till Cypern för att festa och ha kul, men va de inte vet är att deras föräldrar spionerar på dem. Ungarnas beteende skrämde mej och fick mej att önska att mina egna barn fortsätter att vara barn länge länge till. Dessa ungar tappar omdömmet totalt och struntar i alla förmaningar som de fått innan resan. Ja ja ja, jag har själv varit ung, men aldrig någonsin i närheten av detta (tack och lov). Är den här serien dragen till sin spets, eller beter sig ungdomar så här?? Nu känner jag mej riktigt gammal... Den dagen mina små troll ska ut på stan själva, eller hua hemska tanke: kanske resa utomlands, kommer jag vara utom mej av oro för att de ska bli rånade, våldtagna, drogade, misshandlade eller förnedrade på något annat sett...... Måste jobba stenhårt på det här med förtroende och sunt förnuft, för förbud funkar ju inte, det vet ju alla i alla fall.


Svettiga små partydjur på kalas

På tal om föräldraskap, idag va jag med om något mycket märkligt.
Jag hade varit och handlat och utanför ICA stod en kvinna och iaktog mej medans jag gick fram och tillbaka med mina kassar och till brevlådan för att posta några brev. Hon stod alldeles still på parkeringen och tittade, jag såg henne i ögonvrån och till slut kunde jag inte annat än att titta tillbaka. Då utbrister hon:
"Åh herregud, jag trodde du va min dotter. Va läskigt, ni är jättelika, ser precis likadana ut...."
"Ja ha" svarade jag
"Ja, fast nu ser jag ju att du inte är hon, men  jag va så säker liksom" sa hon
"Fast jag är säker på att du inte är min mamma i alla fall" svarade jag
"Ja, och det ska du va glad för" svarade kvinnan, vände på klacken och gick därifrån
Ha ha ha.... Vad menade hon med det? Att hon va en dålig mamma, eller att jag inte skötte mej ordentligt??
Nå ja, det är tydligen inte bara jag som har svårt att känna igen folk, fast mina egna barn brukar jag alltid känna igen, och mina föräldrar med.......


Världens bästa mamma och pappa

Kommentarer :

#1: Pillan

Låter mer som om gärna ville träffa sin dotter, och att de inte hade kontakt. Och att hon ångrade sig för att hon kanske saknade kontakten...eller något sådant. Kram från mini hjärnskrynklaren Pillan

skriven

Kommentera inlägget här :