Fantastiska Fredag (välj glädje)

Det går verkligen inte att planera livet. Nu har en liten liten fästing fått mej att ta paus från vardagen och ställt livet och alla dess måsten upp och ner. Jag är ju självklart jätteglad att Måns har fått diagnos och att han får så fin hjälp och jag ska ju verkligen göra allt jag kan för att han ska uppleva den här tiden så bra som möjligt.
Jag har i alla fall tagit beslutet att vara hemma med Måns hela nästa vecka. Jag känner mej så splittrad när jag tänkte på hur vi skulle få ihop nästa vecka. Jocke börjar på en ny station på måndag och känner sig inte riktigt redo för vab vilket jag kan förstå. Jag har både jobbet och skolan att tänka på, samtidigt som Måns har borrelia i nervsystemet. Att koppla bort en parameter var nödvändigt för att kunna fokusera och vara en bra mamma.
Nu är det bara tisdag då jag MÅSTE till skolan som krånglar, jag har några dagar på mej att lösa det....

Idag fick vi träffa Måns sköterska Elisabet när hon kom och gav honom antibiotika. Vilket fantastiskt jobb hon har, och vilket engagemang. Tre timmar tog det eftersom hon va tvungen att sätta ny kanyl också, sen satt vi och mös i soffan alla fyra (Jocke, jag, Måns och Elisabet), Elisabet förklarade hur hela Måns vårdprogram såg ut och sen vi kollade på Bamse-film medans medicinen droppade på genom slangen...



Dessutom hade jag deadline på min tenta idag. Tanken va ju att jag skulle skriva den i onsdags, men som sagt, nått kom emellan. Det jag har lämnat ifrån mej nu, och som mina 90 klasskompisar kan läsa och ska kritisera är en text som jag inte känner att jag kan stå för. Den är oarbetad och utan säkra källor. Jag skrev om vatten, och främst om vikten att vara rädd om de vattenresurser vi har. När jag analyserar min egen text ser jag att jag har skrivit en text som skulle fungera alldeles utmärkt som valpropaganda för Miljöpartiet. Trovärdigt från köttälskaren som åker bil överallt och som ständigt överdoserar rengöringsmedel.



Överalltifrån kommer varma tankar till Måns och resten av familjen. Sms och fb-meddelanden kommer hela tiden och det känns ju jätteskönt att folk tänker på oss. Idag damp det ner ett vykort från Lina i brevlådan. Hon hade skrivit det med sina färgglada pennor och jag vet att det är hennes sätt att försöka sprida glädje och uppmuntran.
Härligt, Tusen tusen tack!!!



Morfar kom förbi med en ny film till småfolket, i utbyte fick han massor med pussar och kramar. "Kom tillbaka en annan dag, och ta med dej mormor då" skrek Melina efter morfar när han gick.
Vet ni att Måns första kärlek va Mamma Mu? De fann varandra en sommardag i Ö-vik när han va ca två månader. Han fäste blicken och log mot Mamma Mu, och lyckades få henne och Kråkan att flytta 60 mil söderut och följa med oss hem. Nu sitter de på sängkanten varje dag.
I veckan har vi börjat läsa Mamma Mu-böcker och imorgon blir det filmvisning med godis och kanske nått annat gott också. Just ikväll har jag ett fruktansvärt sötsug och hur kul är det i ett sockersäkrat hem? Jag har tuggat i mej en satsumas, ett äpple och en näve russin. Imorgon är det lördag och då blir det frosseri i Blomstergränden...



En ny bekantskap är Charley Björn, känner ni till honom? Det är en söt liten björn som har en egen serie som brukar visas på Bolibompa. Vi har upptäckt den sista veckorna och den är faktiskt helt ok.
Efter ryggmärgsprovet igår kom syster Ylva med den här nallen. Visst är den lik Charley Björn? Hur som helst så har Måns lekt doktor med Charley Björn hela dagen, han är väldigt väldigt sjuk stackars Charley Björn.

 

Jag funderar på om jag ska gå och lägga mej och läsa, jag börjar fastna i Alling-boken. Tror inte att jag har mer att tillföra för dagen. Jocke är på Ballbreaker och leker med sina kompisar. Jag har sagt honom att ta en taxi hem sen, men han blinkar me ena ögat och hävdar att han springer ifrån buset.... Heja Jocke!!

Kommentarer :

#1: Lina

:)

skriven

Kommentera inlägget här :