Idag har jag varit ute och luftat min gaml...

img_8509 (MMS)

Idag har jag varit ute och luftat min gamla vintage konken. Någonstans bakom tingsrätt och häkte fanns det en skog som kryllade av småkryp, växter och svamp. Visste ni att svamp inte är en växt, och inte heller ett djur. Den är något eget, något mitt emellan, det har jag lärt mej idag. Jag lär mej massor när jag är ute på exkursion, om blad och kryp, men framför allt om mej själv. Nu vet jag att jag gillar att sitta me arslet på ett sittunderlag och äta matsäck och dricka kaffe. Jag gillar det inte lika mycket som att sitta me arslet på en stol i en restaurang och äta, men ändå, det funkar. Samtidigt så vet jag att jag ogillar att artbestämma svamp. Plocka svampen är ok, men att sen nyckla fram vad den heter, där går min gräns. Det finns miljarder olika sorter och alla ser likadana ut, där tog mitt tålamod slut kan man säga. Överhuvudtaget har jag nog ganska dåligt tålamod när det gäller sånna här gruppövningar. Jag tycker att fem timmar i en skog lätt skulle kunna  effektiviseras ner till två timmar, självklart med lunch och kaffepaus inräknat. Nästa vecka ska vi ha exkursion vid en sjö.... Efter skolan har jag varit och testat min kondition. Den va normal, på gränsen mot något låg, och mitt BMI låg på gränsen mot fetma. Vad detta säger om min hälsa orkar jag inte ens tänka på just nu. Får ta friskvårdsplaneringen en annan kväll, just nu är jag trött och hungrig....

Kommentera inlägget här :