Idag har jag haft min första studie-onsdag...

img_7870 (MMS)

Idag har jag haft min första studie-onsdag, vilket innebar att jag haft en hel dag att ägna åt mina studier i naturvetenskap. Det gick så där.... :-/ Direkt på morgonen åkte jag till läkarhuset i Farsta dit min husläkare skickat mej för att träffa en läkare som är expert på hudsjukdomar. Förvirrad och allmänt stressade åkte jag därifrån utan att känna mej klokare, jag har i alla fall inte cancer, och det är ju bra. Imorgon ska jag ringa min husläkare och fråga vad som händer, han är väldigt bra min husläkare, väldigt tydlig och informativ till skillnad mot damen jag träffade idag.  Hemma igen tog det tid att hamna på rätt spår. Jag hamnade på soffan och slötittade på skit-tv säkert en timme. En förutsättning för att jag ska känna studiero är att jag har fint runt omkring mej. Jag började därför sortera och vika in ren tvätt. Såg alla sommarkläder och började rensa bland de me, så höll jag på tills det va dags för lunchrast. Efter lunch satte jag mej me biologiboken och läste om livet i sjön en liten stund, ända tills Carina messade att hon va på väg till centrum. En kopp kaffe och lite kalasshopping finns det alltid tid för, så jag slog ihop boken o åkte till centrum jag me. Trevligheterna avlöste sen varandra och jag fick rusa från fikat vidare på skördefest på barnens förskola. Där bjöd de på soppa gjord på egna uppdrivna grönsaker och potatis samt hembakat bröd. Mums, verkligen jättegott!! På vägen hem undervisade jag mina barn och ett lånat barn om skillnaden mellan sniglar och snäckor, det är härligt när man kan briljera med sina nv-kunskaper :-) Sen hittade vi världens största och finaste (ej vetenskapligt bevisat dock) rönnbär o blad. Fina som bara den i alla fall. Nu har jag bara tre önskningar. 1. Att Melina somnar före mej 2. Att bonde söker fru håller måttet. 3. Att jag har bättre disciplin nästa onsdag.

Kommentera inlägget här :