En helt vanlig lördag. Jag har roat mej me...

img_2536 (MMS)

En helt vanlig lördag. Jag har roat mej med att kolla mina vänners statusuppdateringar på Facebook. Ett par stycken är på barndom, några är ute och plockar svamp, flera stycken shoppar i olika köpcentrum. Nu framåt kvällen läser jag om goda middagar, glittriga toppar och champagne. Själv har jag varit 100% mamma idag. Trätt pärlhalsband, målat med vattenfärger, byggt sandslott och tillbringat tre timmar i en lekparken. Efter middagen serverades det glasstrut till barnens förtjusning. Nu tittar vi på bolibompa och äter lördagsgodis. Visst har jag massor av skolarbete som måste göras, böcker som ska läsas, ett hem som behöver städas, tvätt som ska tvättas osv, men det får vänta till en annan dag. Idag får mina älskade ungar all min uppmärksamhet. Snart ska vi läsa "mamma mu" och alla som läst en saga om den där kossan vet att de är rätt krångliga, jag gör det för mina hjärtan.

Kommentera inlägget här :