Sur som en citron, å lite trött också...

Just nu är jag sur
Irriterad och tjurig
Livet är så orättvist

För att jag ska klara av min utbildning krävs det mycket tid, energi och pengar
Pengar eftersom jag gått ner ordentligt i arbetstid
Pengar eftersom betalar all litteratur, tid för studiebesök osv själv
Jag får avstå en hel del, men detta är en uppoffring som jag valt att göra för att få en bra utbildning

Men som sagt, nu är jag sur
För jag tycker att livet är orättvist

Vi är flera stycken anställda i Huddinge kommun som läser samma utbildning.
Vi har samma arbetsgivare men helt olika förutsättningar att lyckas med vår utbildning.

Verksamhetschefen väljer nämligen att betala ut 75% lön till vissa som jobbar halvtid som ett stöd för att klara av utbildningen på bästa sätt. Det blir mycket pengar på tre år. Hur mycket vågar jag inte räkna ut. Hon har uttalat sig i lokalpressen, men även vid andra tillfällen att hon vill satsa på förskolorna i Huddinge och hon vill höja antalet förskollärare. Hon vill bidra för att barnskötare ska få vidareutbilda sig. Hon säger sig samarbeta med Södertörns högskola osv osv osv...

Tror ni att jag är en av dem som får hjälp?
Tror ni att det känns orättvist att anställda behandlas olika?
Tror ni att det är jobbigt att de som skriker högst och orkar bråka mest får som de vill?

Tror ni jag är sur.....?


Kommentarer :

#1: Lotta

Kan bara hålla med dig!!!

skriven

Kommentera inlägget här :