Ett harmoniskt avslut...

Jag känner harmoni. Jag känner ett lugn som sprider sig inom mej. Jag är rofylld och tillfreds. Jag har haft känslan i flera dagar men inte riktigt kunna sätta fingret på vad som påverkat min sinnesstämning på detta underbara sätt.... Inte förens nu...

Nu kom jag på det, jag är en avslutare. Ni vet, det finns människor som alltid drar igång projekt med liv och lust, sen tappar de gnistan någonstans och allting faller i glömska.
Jag är inte sån, jag är en avslutare.
Jag kan vara väldigt svårstartad, men när jag väl är igång vill jag bara komma i mål, göra avslut, bocka av. Jag kan vara grymt envis om det behövs. Jag älskar "att göra" listor, den ultimata tillfredställelsen att få stryka en sak efter en annan.
Sista dagarna har jag fått till många sköna avslut, och självklart är det därför jag känner harmoni.

Min naturvetenskapliga essä är inlämnad och har blivit väl mottagen av mina kurskamrater. Jag har även hunnit skriva tre reflekterande inlägg åt mina kursare.

På jobbet har jag checkat av tusen punkter på bara ett par dagar. Mailen har inte krånglat en endaste gång och ingen oförberedd frånvaro.

Vårt entrébygge är äntligen klart. Igår kom räcket på plats och idag har vi planterat ljung och diverse andra frosttåliga växter.

Jag har sagt "tack o hej" till min dunderförkylning som jag har haft i släptåg senaste veckorna. Nu har jag till och med kommit igång med träningen igen.

Schulman är utläst och bara känslan av att få läsflyt flera kvällar i rad är underbar.

Passen är beställda och betalade och det gick mycket smidigare än jag någonsin kunnat fantisera om.

Till råga på allt kan jag se botten på tvättkorgen....

Kommentera inlägget här :