Blodprov och Flamenco

Man vet aldrig vad dagen har att erbjuda. Ibland kan man ju ana, men aldrig säkert veta.

Jag har varit i skolan hela dagen. Dansat flamenco, spelar på koskälla och agerat spegel. Pratat om ljud och ljus. Ljudvågor och lufttryck. Vissa saker är spännande, vissa saker är för abstrakta. Jag försöker hitta ett sätt att så ett frö hos barnen, jag tappar fokus, jag försvinner....

I en annan del av Huddinge va Jocke med barnen hos doktorn. Hösten 2011 tar nog feberrekord i vår familj. Småfolket har avlöst varandra med feber, inget annat "bara" feber. Idag blev barnen ordentligt undersökta av läkare. Inget synligt fel på dem, men sänka och blodprov togs också. I alla fall på den ena....
Måns fick panik, mindes allt han gått igenom i samband med borreliainfektionen tidigare i höst, och blev hysterisk. Han behövde förstås inte ta några prov idag.

Nu efteråt har han bearbetat händelsen. När jag kom hem från skolan sa han: "Jag va inte modig idag. Jag va jätte jätte rädd och ledsen mamma".
På kvällen har han skött om "Charley Björn" som han fick från sjukhuset. Han hittade ett litet hål i nallen, såg blod, ville ge nallen spruta osv.

Stackars mammas Lill-Kille. Mammas modiga och glada kille. Det blir inte alltid som man tänkt sig, det blir heller inte alltid bra, men allt löser sig med lite kärlek....

Kommentera inlägget här :