Vildhönan is back....

Vildhönan är ren och skär ironi, jag är varken vild eller hönsig
Men jag är tillbaka, i alla fall tillfälligt över sommaren

Undrar ni vart jag har varit sen i januari?
Jag har befunnit mej på Södertörns högskola
eller me näsan i någon djup kurslitteratur
eller på jobbet
eller hemma med barnen

Jag har skrattat och gråtit om vartannat, och där i mellan förskökt hålla mej helt neutral
Jag har utsatts för så många nya tankar, perskektiv och infallsvinklar
Jag har fått lära mej att tänka om, tänka nytt, och vidga mina vyer
Jag inser att jag levt i skyddad verkstad i 32½ år

Nu är i alla fall fem kurser, en av sex terminer avklarade
Väntar på att få sista hemtentan rättad
Förväntar mej U och har i så fall ända till 16/8 på mej att rätta till felen
Vet att jag skivit för mycket och reflekterat för lite
Känns ok hur som helst

Men, idag är det sommarlov och solen gassar
Firade in det med min sköna arbetsgrupp på Medis
Lite god mat och ett par glas rosé var vi värda efter allt slit

Det elfte budordet: Man skall icke föringa de som läser på högskolan

Kommentarer :

#1: Tomas

Känner du att det ger något att gå på högskolan då, eller handlar allt om examensbeviset? :)



<a href="http://www.djurmat.com" title="djurmat">djurmat</a>

skriven
#2: Anonym

Jag lär mej massa nytt och nyttigt hela tiden :-)

skriven

Kommentera inlägget här :