Aj aj kapten.....

Klockan är 20.00 och jag har absolut inget att göra
Jocke jobbar och barnen snusar snällt i sina sängar
Inga skolböcker som vill bli lästa och inga tentor som vill bli skrivna
Funderar på att öppna en chick lit från pocketsamling

Fast dagen har varit full rulle i alla fall
Lämnade Melina på förskolan 8.00 och drog vidare med Månsan till BVC, dags för treårskontroll
Härliga ungar man har, och så olika
Den stora som alltid har satt sig på tvären i alla sammanhang och vägrat samarbeta
Den lilla som garvar sig igenom livet, säger nej, blinkar med ögat och gör som han blir tillsagd
Han staplade klossar, hoppade, sparkade boll, spelade spel och vade en draktatuering som vi satte på benet

Efter BVC slog vi en lov på MQ-rean
Han satt i vagnen och åt äpple medans jag krigade och rev bland galgarna
Sen parkerade jag honom på golvet i provhytten och han roade sig med mn iphone utan att knorra medan jag provade kläder

En halvtimme på H&M fick både mamman och Månsan att bryta ihop
Dotra hade beställt nya sommarkläder och efter att vi hittat fem plagg åt henne ville Måns ha en spindelmannenpyjamas i storlek 150
Vill ens barn i storlek 150 ha spindelmannen påmsina pyjamasar?
Har ens barn i storlek 150 ha pyjamas när de sover?
Eller det kanske va därför den hängde kvar...
Hur som helst så kunde inte Måns tänka sig någon annan tröja i hela affären än just den där gigantiska pyjamaströjan
Han grät och skrek och alla andra kläder va fula och mamma va bajsmamma
Jag rafsade ihop några sommarplagg åt honom med, sen fick han välja vad han ville på bling-bling stället
Han valde Hello Kitty hårsnoddar, och sen var han glad igen

10.50 tid hos tandläkaren för Månsan
Melina som själv inte vågat gå över tröskeln hos tandläkaren de fem första gångerna vi va där har varnat Måns för alla faror som fanns att vänta där
Stora stolen som åker upp och ner
Starka lampan som lyser
Borren och petaren
Handskarna och munskyddet
Men Måns min cooling va på strålande humör, hoppade upp i stolen och gapade stort
Ibland är man väääldigt stolt

Lunch och tjejsnack i centrum med Carina
Happy Meal till pöjken och vuxenmat till tjejerna
Till och med lunchservering me lillen funkade toppen
Väldigt trevligt att ses och vi har redan bokat upp ett par till dejter i juni
Längtar redan, är det nått jag verkligen saknat den här terminen är det mina tjejer

Sen fck jag hjälp att handla lite på coop
Vet ni att en treåring i stort sett kan handla själv?
Han hade en rullkorg som han drog, sen valde han bröd, äpplen, leverpastej och yoghurt, TOPPEN!
Sen skenade det lite i kassan, då la han självklart lite godis i korgen, sen ville han bara gå förbi kön utan att betala
Mamman fick styra upp lite på slutet

Vidare till gymet och köpte  träningskort
Oj oj oj, här ska visst tränas igen, undra hur kroppen kommer att reagera på fyra månaders total vila

Ingen rast ingen ro, in och ut ur bilen
"Hoppa in" "Hoppa ur" säger jag till Måns
"Aj aj kapten mamma" svarar Måns

14.00 hämtade vi hem Melina igen
Hem och packa upp matvaror och äta mellis
Sen vidare på nästa uppdrag
Hämtade Elin på förskolan (förlåt men vilken rörig hall de har på den där förskolan)
Hämtade Martin påm skolan (väldigt fin och trevlig skola)
Sen hem igen och göra vardag men 4 barn mellan 3 och 7 år
Dvs tvätta, göra middag, diska, tvätta barn, torka bajsrumpor, hänga tvätt, duscha barn, lösa konflikter, städa....
Och så vidare in i det oändliga
Måns slocknade på en sekund vid 18.30 och Melina efter två sekunder en timme senare när sällskapet gått hem

Och nu är klockan 21.00 och jag har ingen aning om vad jag ska ta mig för....
Jag har visserligen bloggat bort en timme
Och visserligen har jag sömnskuld, är det någen som kan skicka en karta till securitas?
Ringa in Vistaskolan med rött

Kommentera inlägget här :