Ett slag för fröken Gynning....

Jag jobbar heltid och  läser Gynning, så ser mina senaste dagar ut....
Jag pluggar inte
Jag städar, fixar och tvättar inte
Jag packar inte inför vår weekend
Jag kollar inte på TV
Jag tränar inte
Jag umgås inte
Jag bloggar inte



Jag jobbar och läser Carolina Gynnings "Ego Woman"
Hon fascinerar och och imponerar på mej ju mer jag läser
Hon vågar verkligen stå för sin åsikt och har djupare tankar än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mej
Det är befriande att läsa hur hon ser på världen, relationer och möten
Att hon är för rastlös för att lägga energi på människor som inte ger henne energi
Hur hon blir uttråkad av tjejsnack om väskor och klänningar
Hur hon låter känslorna flöda och ta plats
Hon söker ständigt efter den perfekta mannen, den stora kärleken
Rör sig bland kändiseliten, men har få vänner
Hon blir kvävd om någon försöker styra henne
Då måste hon fly, hon måste vara ärlig och sann mot sej själv
Det är väl sunt? Hur många är det egentligen?

Carolina är konstnär, författare, programledare och skådespelare
Men för många endast förknippad med Big Brother och Silikonbröst
Trots att hon klev ur BB-huset 2004 och plockade ut silikonet 2007

I sina böcker är hon ärlig och erkänner alla sina misstag och allt trubbel som hon hamnat i
När man läser inser man att hon är (i alla fall har varit) väldigt naiv
Hon är impulsiv och tror gott om alla människor
Hon erkänner att hon njuter av lyx och flärd och att hon gärna vill vara snygg
Snygg och smal till ett väldigt högt pris (bulemi och farliga bantningspiller)
Hon vill vara en stjärna

Nu har Carolina fått möjlighet att samarbeta med Cervera
Sex frilagda motiv har tryckts på fem olika glasmodeller från glasbruket Ritzenhof Cristal
Alla är jättefina
Jag vill ha vinglasen på hög fot, mina favoriter
Kanske borde jag unna mej lite husgeråd (oj va vuxet det lät)

http://www.cervera.se/Varumarken/?pid=149

Nu när jag snöat in på Gynning tror jag att jag ska beställa mej en litografi också
Hennes tavlor kostar ju typ 50.000 kr, så jag tror jag nöjer mej med en litografi för 4000 kr
Konst är en investering
Jag har aldrig köpt konst, och mina väggar är tomma
Konst är vuxet
Jag är vuxen (nästan)

http://www.agnetagynning.com/carolina/bestall.html

Kan vi inte komma överens om att Carolina är mer än dokusåpa och silikon
Nordstedts (bokförlaget) vågar
Cervera (butikskedjan) vågar
TV4 (tv-kanalen) vågar
Jesper Ganslandts (filmregissör) vågar
Sveriges skådespelarelit vågar
Alla vågar de samarbeta med henne
Så helt galen kan hon ju inte va
Inte mer galen än du och jag i alla fall
Tänk om vi alltid och för evigt skulle bli förknippade med våra misstag eller svagheter
Tänk om vi aldrig fick en andra chans
Carolina är rolig, underhållande, handlingskraftig och fantasifull

Jag vill mena att Carolina Gynning är musisk....

Kommentarer :

#1: therese

jag har nyss läst den jag med.

jag har ändrat min bild av henne rätt rejält efter det, hon är ju inte så dum som man annars lätt tror :-)

skriven

Kommentera inlägget här :