Zumba.....

Idag har jag testat Zumba för första gången. I beskrivningen för passet står det: "Danspass inspirerat av latinska rytmer som salsa, cumbia, merengue och samba. Träna kondition, balans och kordination samtidigt som du har riktigt roligt." Men den beskrivningen läste jag inte förens efteråt......

Det är spännande det där att prova nya saker. Man lär sig en massa. Inte nödvändigtvis det som man tror att man ska lära sig, men man lär sig en massa om sig själv.
Idag har jag lärt mej:
1. Jag förstår inte spanska särskillt bra
2. Min underkropp och min överkropp sitter ihop, och vill inte arbeta mot varandra
3. Min vänstra sida, är min svaga-sega-osmidiga sida
4. Jag är en pedagog av rang (jämfört med danslärarinnan iaf)
5. Jag passar mycket bra för träningsformer då jag slipper tänka, typ styrketräning. Hjärtat & Hjärnan fungerar inte samtidigt....

Efter dagens pass så är jag inte jättesugen på att gå tillbaka, men jag kanske borde. Dels för att det är lättare andra gången man kommer då man känner igen en del steg, men kanske också för att jag inte ska ge upp för minsta motgång. Fast jag är fortfarande tveksam om det verkligen är Zumba som jag dansat idag. Jag vill hävda att det va en salsaklass jag va på....

Kommentera inlägget här :