Billy? Ja tack & God natt!!

Jag är väldigt väldigt trött.... Nu kanske ni tror att det beror på att jag är nattuggla och inte kommer isäng på kvällarna, men nej nej nej. Igår låg jag nerbäddag i sängen 21.50, det är inte sent. På me Karlavagnen, slölyssna lite och slumra in inom en kvart. Det va min plan, men kroppen och hjärnan va inte synkade. Jag låg där och försökte lyssna på folk som ringde in och sa sitt om "jantelagen" men kom hela tiden på att min hjärna tänkte på nått helt annat. Jag försökte samordna mitt liv på kvällskvisten. Boka vikarier, göra nytt schema, beställa litteratur, vem ska hämta på förskolan, storhandling, middagslista... O vad det gick bra att somna ;-)
Men till slut måste jag ju ändå ha somnat, för jag vaknade nämligen vid tolvtiden av att tvååringen skrek och hade växtvärk. Hämta in honom till vår säng, massera, massera, massera..... Men dån ropar treåringen som vaknat av allt skrik och gråt, hon måste abslout också sova hos oss. Oj, det blev liiiite trångt. Fyra personer som ska försöka sova i en 160 cm bred säng. Man skulle alltså kunnat få 40 cm var och sova på, om de inte vore så att småfolket envisades med att sova på tvären. Jag och Jocke har legat och balanserat på varsin kant, vaknat och somnat om vartannat. Behöver jag säga att det kändes tungt att gå upp klockan sex i morse.....?
Får att få ordning på detta behöver jag en ny bokhylla. Jag vet att det låter konstigt, men bristen på sömn hänger ihop me bristen på bokhylla. Jag ska förklara.
Bredvid Måns säng står vår gästsäng, 120 cm skön bred säng. Tanken är att man ska kunna sova där när Måns behöver, utan att man stör någon annan i familjen. Problemet är bara att nu fungerar gästsängen som en bokhylla, den är full me böcker, pärmar och annat bråte, inte en chans att man kan sova där. Detta måste vi ta tag i omgående, vi kan inte hålla på och störa varandra på nätterna, då går vi under.

Ok, en vit Billy-hylla = Perfekt nattsömn...... Hur svårt kan det va?

Kommentarer :

#1: Nina

Du vet att man kan beställa den på nätet och få den hemlevererad? ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :