God jul

Bloggen har jullov men jag tittar in bara för att önska alla en God jul. Hoppas att alla har det bra, för det har vi det...

Julaftonen firades hemma hos mina föräldrar. För första gången på jag vet inte hur länge, i alla fall två år, va vi samlade alla syskon. Nu lät det som att jag har sju syskon, jag har två bröder.

God mat, glada barn, mysig tomte och fina klappar. En toppendag helt enkelt. Barnens förväntningar och glädje va härlig att se....

Jocke och jag tog med oss småfolket och åkte hem medan de fortfarande va på bra humör. Barnen somnade ovaggade och Jocke och jag dukade upp med godis och glögg. Svt visade sällskapsresan och vi skrattade åt denna klassiker och droppade repliker strax innan skådespelarna själva. Extra kul tror jag att vi hade eftersom vi själva kom hem från gran canaria för två veckor sen och att man till viss del känner igen sig och sina medresenärer ;-) Tyvärr såg jag inte slutet. Tröttheten kom och tog mej....

Kommentera inlägget här :