Nu har vi gjort oss hemmastadda här i Visb...

Nu har vi gjort oss hemmastadda här i Visby. Vi hyr ett litet radhus/lägenhet tre rum o kök, me gångavstånd till innerstan. Egen altan med soldäck och gräsmatta för barnen att leka på. På andra sidan staketet ligger en lekplats me ännu större gräsytor där den som vill kan rusa av sig ordentligt. Allt känns toppen, men om jag måste klaga på nått så är det väl att det är FÖR fint och FÖR MYCKET ordning och reda. Damen som vi hur av har inrett i elegant vitt och gillar konstglas och andra vackra saker. Trots att damen själv hade rensat bort saker innan vi kom, så har jag också plockat undan de saker som såg FÖR DYRA ut. Egentligen är ju både jag och Jocke väldigt ordningsamma och ordentliga personer, men har jag nämnt att vi tog med oss småfolket på resan? Idag har vi i alla fall hunnit åka sightseeing tåg runt muren, lek och picknick lunch i Almedalen, klättra upp och ner i några torn, promenera i botaniska trädgården, gå en sväng genom stan och inse att man inte kan gå in i en enda butik utan att ungarna: 1. River ner allt i butiken 2. Skriker och springer och skrämmer personal och kunder i butiken 3. Tjatar hål i öronen på mej om vad de vill köpa/ha. Jag saknar en väninna att flanera runt me i stan, kika i butiker me och landa i nån skön loungegrupp på nån uteservering me. Vi avslutade stan me ett besök på glassfabriken. 140 olika sorters kulglass, svårt att välja? Nä, jag tar de sorterna som jag brukar. Polka och Daim i våffla. Kanske ska jag prova ägglikör nästa gång, den va grymt god, smakade en sked från Jocke. Hoppas barnen somnar snart så jag kan njuta av Visby för vuxna, vad det nu innebär.....

Kommentera inlägget här :