Favorit i repris.... Idag har vi varit på ...

img_4203 (MMS)

Favorit i repris.... Idag har vi varit på Kneippbyn igen, från öppning till stängning typ. Jag är helt slut, men lycklig. Barnen har så roligt och att se deras glädje räcker för att man ska orka se Pippi-föreställning fyra gånger. Idag lyckades jag muta upp Melina i "apan". Jag har tjatat och tjatat flera dagar men hon har tvärvägrat. Idag sa jag att hon skulle få ro roddbåt om hon åkte apan en gång först, å då gjorde hon det. Hon tyckte att det va jättekul och hon åkte igen och igen och igen.... Det va det jag visste, annars hade jag inte tjatat. Samma sak me vattenruschbanan som vi övertygade henne att prova, jättekul när hon väl vågade och hon åkte flera gånger på raken.  Efter sju timmar på sommar- och vattenland  va den bästa middagslösningen att stanna på "Frasses" och äta hambugare. Med sig därifrån fick lilla fröken en burk me "slime" som hon fick testa lite vid damens köksbord. Det fanns ingen möjlighet att försöka få henne att vänta ett par dagar med uppackningen. Jag minns känslan, lukten och lyckan me slime sen jag själv va liten, och Melina sken upp som en sol när hon fattade vad det va i burken. Vi töntade oss och lekte att det va snor som rann och kletade, sen spårade hon ur totalt (oväntat? Nej!) och det slutade med att hon hade slime i håret... Suck!! Självklart va jag tvungen att ta burken ifrån henne och försöka kamma ur kladdet, självklart blev hon galen och självklart blev vi osams.... Nu sover barnen :-)

Kommentera inlägget här :