Dagarna som gått, stunderna jag minns.....

Ibland känns det som att jag fastnat i ekorrhjulet
Jag springer och springer, men kommer aldrig i mål
Händer det någonsin något roligt i mitt liv?
Eller är det bara måndag hela veckan?
Då måste jag sätta mej ner och reflektera över veckan som gått

19 nov Fredag Fredag Äntligen Fredag :-)
Övertid - stängning på jobbet :-(
Marcus Birro är tillbaka på Karlavagnen :-)
Jag somnar innan Karlavagnen börjar :-(

20 nov Lördag
Jocke jobbar - ingen sovmorgon :-(
Snö - pulkaåkning med grannarna :-)
Jag har glömt köpa lördagsgodis till barnen :-(
Jag o barnen blir bortbjudna till Maria Rylin på middag :-)
Parkeringen hos Maria är full - vi får jä jääääättelångt :-(
Maria har köpt lördagsgodis till alla :-)

21 nov Söndag
Jocke jobbar fm - ingen sovmorgon :-(
Farfar kommer och pysslar i badrummet :-)
Farmor kommer och pysslar med barnen :-)
Jag får gå och lägga mej och sova en stund :-)
Farmor har med sig bullar och småkakaor som hon bjuder på :-)
Hämtmiddag - inget middagsstök :-)

22 nov Måndag
12 timmars arbetsdag :-(
Våra vänners liv :-)

23 nov Tisdag
Hemmamysdag med Måns :-)
Gör kesoplättar tillsammans med Måns till lunch :-)
Plättarna smakar urk - vi får äta makaroner och köttbullar, igen :-(
Sammarbetsvillig och glad Måns hos logopeden :-)
Hämtar hem Melina och en kompis från förskolan - Inga sura miner :-)
Tre barn - tre viljor - minst tretton konfliker :-(
Desperate Housewives :-)

24 nov Onsdag
12 timmars arbetsdag igen :-(
Får tillbaka nyduschade och pyjamasklädda barn av mormor och morfar :-)
Det snurrar i både tankarna och kroppen halva natten :-(

25 nov Torsdag
Känner mej effektiv på jobbet :-)
Slutar tidigt och åker direkt vidare på utbildning :-(
Känner mej ändå lite inspirerad efteråt :-)
Spagetti, köttfärssås och levand ljus väntar på mej när jag kommer hem :-)

26 nov Fredag
Irriterar mej på vuxna människor som inte kan passa tiden :-(
Kommer hem till ett adventsfixat hem, nya julblommor och upphängda julgardiner :-)
Biff, krocketter och vitlökssmör som är tillagat av sambon :-)
Dottern börjar klaga på öronvärk :-(
Marcus Birro på Karlavagnen ikväll - återstår att se om man är vaken då.....


Vi försökte hotta upp plättarna med lite hallon....


Besviken kille som hade siktat in sig på plättar....

Kommentera inlägget här :