Jag är dum, men snygg.....

Idag har jag cyklat till jobbet
Det va premiär
Varje dag i 4 månader har jag tänkt att jag borde lämna bilen hemma
Jag borde ta en promenad
Eller om vädret tillåter cykla
Men varje morgon hoppar jag in i bilen
Jag hinner knappt reagera själv ens
Jag går som radiostyrd ut och sätter mej bakom ratten

Jag har inte långt
2 kilometer
Man hinner precis höra en melodifeltivallåt
3 minuter

Idag tog jag cykeln
2 kilometer
Jag hann precis bli lite anfådd
8 minuter

Jag kände mej stolt
Jag va fri
Jag cyklade och håret fladdrade i vinden
Jag va dum, men snygg
Jag vet, du behöver inte säga det

Jag gjorde ett val
Bedömde det ok att glida på min creamfärgade damcykel ett par km utan hjälm
Men jag ska köpa mej en hjälm
www.yakkay.se
Hur coola hjälmar som helst
Eller hjälmöverdrag rättare sagt
Mitt huvud är värt en hjälm för 1100 kr
Plus ett extra överdrag, förstås
Man vill ju variera sej

Jag ska vara båda smart och snygg i fortsättningen
Men imorgon blir det bilen igen....

Kommentera inlägget här :