Goda råd för läckert lackat......

Gillar du att måla naglarna?
I så fall ska jag dej mina superbästa tips
Jag fick dom här råden av tjejen som brukade fixa mina naglar för flera år sen
Du får jättesnygga naglar, med perfekt glas utan repor och kanter
Jag ska vara tydlig så att ni inte misslyckas

* Smörj och massera händerna och nagelbanden med ett vax
* Peela händerna och nagelbanden
* Fila naglarna och polera upp lite glans
* Pensla ett lager med underlack
* Måla därefter två lager med färgat lack
* Avsluta med överlack
* Va noga med att måla jämna fina lager
* Bry dej inte om ifall det blir färg på fingertoppen eller nagelbanden
* Låt lacken torka, minst en timme, utan att göra något annat
* För att kolla om lacket ha torkat, lägg tungan mot nagel, känner du smak av lack har lacket inte torkat än
* Alla dessa steg ska du göra dagen innan du vill ha perfekta naglar
* Dagen efter masserar du nagelbanden försiktigt igen med en fet kräm
* När du duschar sen borstar du nagelbanden försiktigt med en nagelborste
* All färg som sitter på nagelbanden och fingertopparna lossnar
* Nu har du perfekta naglar

Igår skulle jag måla mina naglar för första gången sen i somras typ
Jag valde den mest odiskreta färgen jag hade hemma i badrumsskåpet
BLODRÖD
Jag följde alla anvisningar till punkt och pricka
Nästan

Felet va självklart at jag va ute i sista minuten
Jag satt och lackade mina naglar två timmar innan jag skulle fara hemifrån
När lacket väl hade torkat fick jag skrubba osmörjda nagelband
Nagelband som frasade sej och som såg alldeles sönderslitna ut sen
Tur man skulle tillbringa resten av kvällen i en mörk lokal



Men jag kunde i alla fall impa på barnen, dom tyckte mina naglar va superhäftiga
Jag fick förtroendet att måla både Melinas och hennes kusiners naglar



Dom valde dock ett mer diskret ljusrosa lack....

Kommentera inlägget här :