Den perfekta dagen...

Det är lördag
Jag ligger kvar i sängen till 8.30
Solen skiner och himlen är blå
Det drippar och droppar från taken
Jag går upp och äter frukost
På med träningskläder
Åker iväg till gymet och tränar en timme body pump
Jag är stark
Duschar och klär på mej sköna hemmakläder
Äter lunch, fläskfilé och sallad
Inte dumt
Alla sover, bara jag är vaken
Jag kokar kaffe och brer smörgåsar
Hembakade skräddarkakor med bregott och ost
Väcker familjen
Upp och ut
Ut i solen
Packar in allt och alla i bilen
Glada miner
Vinterlek på Lida
Åker snowracer och stjärtlapp
Barnen skrattar och är glada
Vi vuxna skrattar och är glada
Fikar i solen
Hämtar upp mat på vägen hem
Thaimat och melodifestivalen
Barnen somnar hos mej i soffan

Vad mer kan man begära?
Att Erik Saade hade vunnit melodifestivalen kanske.....









Kommentarer :

#1: Kickan

Underbart!

skriven

Kommentera inlägget här :