Energitjuvar & Solceller....

Jag skriver inte så ofta nu
Det händer inte så mycket spännande i mitt liv
Dagarna är fyllda med rutiner och måsten
Jag har ingen engeri men gör allt på ren vilja
Det här skitvädret som har varit det sista halvåret har sugit musten ur mej
Mörkret, kylan och snön
Riktiga energitjuvar
Allt känns jobbigt
Jag drar på allt som ska göras in i det längsta
Jag skjuter upp och förhalar
Jag vill gå i ide
Jag vill sova
Jag vill läsa
Jag vill se på film
Men framför allt, jag vill äta godis
Sockersuget gör sej påmint
Jag minns lyckan över godisfrosseri
Jag har hamnat i en svacka
Jag är sugen heeeela tiden
Plockgodis, surt & salt
Men jag har inte fallit dit än
Jag har inte ätit godis på 17 dagar

Det perfekta livet verkar vara att jag fick sitta i solen, läsa en bra bok och samtidigt tugga i mej smågodis
Kan det vara höjden av lycka???

Idag sken solen i alla fall på förmiddagen
Livet blev lite lättare
Hoppas att vädret håller i sej
Om jag inte får godis, kan jag väl i alla fall få lite sol

Jag har kommit på att jag fungerar på samma sätt som en mordern förskola
Jag drivs runt med hjälp av solceller
På sommarhalvåret är jag självförsörjande
På vintern måste jag ha annat bränsle för att orka ta mej igenom dagen

Kommentera inlägget här :