I Rudan me Ella Bella Cinderella.......

Till Pernilla på andra sidan jordklotet
Chansen att jag återvänder till Lövis är nog liten

Idag trotsade vi diverse sjukdomar och gav oss iväg på picknick
Utflyktsmål, Rudans friluftsområde i Haninge
Lite sol, lite regn och mycket blåst


Ingen kan packa picknick-korgen så bra som moster Ella
Tunnbrödsrullar, Bullar, Melon, Hallon, Kex, Saft & Kaffe


Urkul lekplats där barnen hade kunnat stanna hur länge som helst
Barn bryr sig inte om att det duggregnar och blåser småspik
Barn småspringer hela tiden och ser till att de håller sig varma


Hönan Melina


Tuppen Måns



Vi gick "Hitta Vilse"-spåret också
Melina va helt facinerad av sagan om det lilla barnet som hade gått vilse
Hon sprang mellan alla tavlor i skogen
Jag vet inte om hon ens förstod att banet inte va borta på riktigt

Sen plockade vi blommor och Måns hittade världens största kotte
En skatt för en tvååring
På vägen tillbaka till Ella stannade vi och tittade på pendeltåget
Vi stod still på gångbron och väntade och väntade
Hann se både Kungsängen-tåget och Västerhaninge-tåget
Barnen va överlyckliga
Jag hade världens längsta tålamod

Om solen skiner är Rudan det perfekta utflyktsmålet
En stor lekpark
Massor av olika promenad och motionsspår
Stor badplats med långgrunt vatten
Boule-banor
Café

Jag är övertygad om att vi återvänder när vi har vädergudarna med oss

Kommentarer :

#1: Pernilla

Tack min vän nu har du gjort min dag :) ser ut som ni hade en mysig dag! Här är det strålande sol och sssåååå varmt men jag ska inte klaga lovar ;) kram kram <3

skriven
#2: Inas

Hej Kusin!

Va trevligt ni hade, va kul. Ja moster Ella är verkligen bra på att packa picknick korg. Det verkar vara en trevligt ställe att vara på får se om vi besöker det nästa gång vi är i Stockholm. Ha ett riktigt härligt (tålamod)sommarlov framöver, Kram Ina

skriven

Kommentera inlägget här :