Ett konstnärligt dilemma.......

Jag har funderat på det ett tag nu
Det är nog dags

Yta och djup, min blogg
Måste nog gå i graven
Tanken va att jag skulle skriva om mej
Mitt liv, mina tankar
Om min yta och mitt djup
Det gick inget vidare

Jag vill inte skriva en dagbok på nätet
Jag ville uppmärksamma er på stort och smått
Sånt som händer i mitt lilla och vårt stora liv
Jag vill ifrågasätta och förundras

Men, jag valde att bara skriva om mej
Ibland lite om barnen, och nån gång om Jocke
Er andra har jag lämnat utanför
Min familj, mina vänner och mitt jobb
För ni har inte valt att få ert liv resencerat

Ganska snart insåg jag att bloggen faller helt platt utan er
Jag kan inte beskriva mitt liv utan er
Min familj, mina vänner och mitt jobb
Ni väcker så många känslor hos mej
Ilska, Tomhet, Frustration och Sorg
Men självklart också massor av
Glädje, Lycka och Kärlek

Jag har ett konstnärligt dilemma
Ha ha ha.... Det låter så fint
Jag kan inte uttrycka mej som jag vill
och jag kan inte berätta om allt jag vill

Jag kan lika gärna sluta skriva
Jag kan ta livet av den här bloggen
Tanken va ju att jag skulle komma igång och skriva
Jag visste att det skulle bli många förändringar i mitt liv den här våren
Men jag får skriva om det i nått annat forum

Det blir nog kanske inte så många fler inlägg
Inte just nu i alla fall.....

Kommentarer :

#1: Pernilla

Men vännen vad är det du skriver!!!! Här sitter jag på andra sidan jordklotet och bara väntar på att du ska uppdatatera din blogg!!! Jag vill läsa om dig och din vardag nu när jag inte får träffa dig varje dag! Så antingen så börjar du på lövis igen eller så fortsätter du blogga! kram din vän <3

skriven

Kommentera inlägget här :