En prinsessas födelsedag....

Klockan 00.27
Lördagen den 3 februari 2007
11 dagar efter beräknad förlossning
Föds vår ålskade Ella Melina

Inte helt enkelt kanske
20 timmars värkarbete
Blod, svett och tårar
Ilska och frustration
Lustgas och Epidural
Ingenting hjälpte
Till slut drog dom ut henne med sugklocka



Upp på bröstet för att visas upp för mamman
Sen iväg med pappa och läkaren till akutrummet
Blek, medtagen och med dåliga värden
Men hon repar sej
Vår starka flicka

Efter fyra dagar på medicinska BB fick vi åka hem
Med en remiss till Astrid Lindrgens barnsjukhus i handen
Vår fina flicka hade fått en anmärkning på höfterna

På alla hjärtans dag får vi diagnosen
Höftledsluxation
En missbildning i höftleden
Behandling
Ligga i skena dygnet runt i ett par månader
Min vackra prinsessa
Skulle hon ligga i den där fula hemska skenan?
Jag grät och va arg
Varför just hon?
Ingen skena, inget spring me kompisar sen sa läkaren





Februari och mars va tunga månader
Ny bebis
Nytt liv
Jag hade aldrig kunnat föreställa mej hur mitt liv skulle bli
Att en så liten liten människa kunde styra och ställa så mycket
Jag va tveksam, väldigt tveksam
Skulle det vara så här?
Uppgiven över att inte få äta och sova när jag ville
Uppgiven över att inte läsa eller se på TV när jag hade lust
Uppgiven över att jag inte hade kontroll
Men jag vande mej
Nu är jag väääldigt van

Allt vände på våren
Vilket fantastiskt barn vi hade fått
Så härlig och glad
Social och nyfiken
Klarblåa ögon fyllda med bus
Hon tog oss med storm



Vår fina tjej
Tre år idag
Fortfarande lika härlig och glad
Lika social och nyfiken
Och fortfarande lika busig i blicken

Ärlig och snäll
Uttrycker sina känslor väl
15 månader gammal blir hon storasyster
Världens bästa och snällaste storasyster
Ingen avundsjuka
Inga sura miner
Bara värme, kärlek, skratt och förståelse
Hur mycket mer kan man begära?



Nu sover min treåring
Nöjd med dagen
"Tack snälla mamma, tack snälla pappa" ord hon upprepat hela dagen
Så glad, så tacksam
Egenskaper som jag önskar at hon får behålla

"God natt min treåring" sa jag
"God natt min mångaåring" svarade hon

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej Sarah!

Vad fint du skriver jag blir tårögd..........

Kristina Marqvardt

skriven

Kommentera inlägget här :