Val 2010

Ibland känns allt bara hopplöst tråkigt
Jag springer i mitt ekorrhjul
Ena dagen är den andra lik
Vardag och helg flyter ihop
Bara en massa måsten hela tiden

Jaga tid och ligga steget före
Planering planering planering
Mitt nya ledord
Göra matlista
Bestämma träningsdagar
Måste handla
Måste tvätta
Måste till frissan
Måste måste måste
Boka in allt i almanackan

Vad skulle man göra utan almanackan?
Hela månaden är fullbokad med diverse måsten
Och en del roligheter
Innan den ens har börjat
Var ska jag klämma in alla mina borden?

Det är då
Mitt i allt
Som jag försöker komma ihåg

ALLA MÄNNISKOR HAR ALLTID ETT VAL

Jag väljer mitt liv, min dag
Jag väljer precis hur jag vill ha det
Jag väljer och får ta konsekvenserna av mina val

Då känns det lite lättare att leva
Lite lättare att andas
Lite lättare att stiga upp på morgonen

För visst vore det skönt att ligga kvar i sängen
Men jag väljer att stiga upp
För jag vill inte mista mitt jobb

Det blir lite lättare att göra matlistan
När jag vet att jag slipper panikhandla på vägen hem

Det blir lättare att hänga den trettioelfte tvätten
När jag vet att jag har nått rent att klä på mej sen

Allt handlar om att göra val
Visst har vi lagar som styr oss också
Men jag gör ett val om jag vill följa dom eller inte

Jag kan välja att råna en bank
Och sitta av resten av ungdomen (?) i fängelse

Jag kan välja att gasa på lite extra
Och cykla till jobbet i fortsättningen

Som sagt, allt handlar om val
Och jag väljer att leva i mitt planerade ekorrhjul me min almanacka och min matlista

Kommentera inlägget här :