Turbrillor.....

Nu ska jag bara vänta
Typ en vecka
Sen har jag mina nya brillor
Jag är helt säker på att det är ett par riktiga turbrillor

Oftast när jag ska göra något måste jag typ slå knut på mej själv sju gånger innan det funkar. Sen brukar jag i alla fall få trixa och fixa innan allt löser sig helt.
Det brukar sluta med att jag är trött, svettig och lite småsur.

När det gäller mina nya glasögon har jag haft flax, och allt har bara flytit på sen första gången vi sågs den där härliga dagen på Synsam.
Jag vet att vi kommer få några lyckosamma år tillsammans.

Det va endast vid ett tillfälle som jag hann bli lite nervös. De va när jag skulle lägga undan bågarna förra veckan och det visade sig att de inte fanns någonstans i butiken. Optikern som hjälpte mej letade och letade, för hon kunde inte minnas att de hade sålt dom bågarna. Jag trodde ju förstås att man tittade på bågen i butiken, sen beställde Synsam en ny båge från fabriken åt en.
Men så va det tydligen inte, man får den som är i butiken och den har dom i ett ex!!!
Eftersom det här är mina turbrillor så ordnade det sig ju självklart. Det visade sig att det va en av tjejerna som jobbar i butiken som va sugen på bågen och hade lagt undan den till sig själv. Undra om hon blev snopen när hennes kollega la undan den till mej istället?

Idag va jag tillbaka på Synsam för att göra synundersökning, både för glasögon och linser. Det va tre och ett halvt år sen sist visade det sig. På tiden alltså. Jag tänkte på mitt stora linsförråd som jag har här hemma. Av misstag råkade jag beställa en tvåårsförbrukning i våras när jag skulle köpa linser sist. Jag brukar köpa för sex månader i taget. Nu tänkte jag bara att "måtte min syn inte ha försämras så mycket att jag måste köpa linser snart igen".
Det visade sig att mitt synfel va oförändrat, och hon spådde att jag säkert skulle ha oförändrad syn ett bra tag till.

När jag sen va klar och optikern skulle lägga in beställningen visar det sig att dom hade 40% rabatt på bågen just den här veckan. Sån tur har man aldrig, den rabatten brukar alltid komma veckan efter man har handlat. Sen fick jag 50% rabatt på undersökningen.... Jag kikade på alla flotta och fina fodral och när jag frågade vilket fodral som skulle passa min båge så går hon in på lagret och hämtar ett snyggt svart skinnfodral. Jag får det på köpet!!!! Hur mycket flax kan man ha? Jag sparade massor me pengar idag. Hela kalaset, båge, glas, fodral och undersökning landade på 4154 kr. Bra mycket billigare än vad jag hade kalkylerat me.
Nu har jag massa pengar över och kan köpa många par nya fina skor istället.

Vilka brillor det blev?



Efva Attling bågarna
Skyddsglasögon säger storebror, jag kallar dom turbrillorna...

Kommentera inlägget här :