En Påsksammanfattning....

Påskafton
Barnen vaknar utan några särskilda förväntningar på dagen
Jag säger till mina pyjamasklädda barn att Höna Pöna har varit här och gömt ägg
Båda barnen blir skräckslagna, ingen vill träffa Höna Pöna
När jag försäkrat dom om att hon inte är kvar konstaterar Melina överlyckligt:
"Kanske får vi russin i ägget?"
Barnen börjar leta



Lyckan kunde inte bli större när de hittar gömman



Toppen att mormor & morfar hade ordnat lite påskmys fast dom inte va hemma



En Kuckeliku...



Vi åker till farmor och farfar i Viksjö
Kusinerna med familj är också där
Solen skiner och vi är ute och leker länge
Melina får låna Edvins cykel och vägrar lämna tillbaka den
Den här envisa ungen kommer inte ha några problem att lära sej cykla den dagen det är dags för det
Hon kämpar och tappar aldrig lusten



Måns njuter av att kunna klättra och röra sej obehindrat på barmark



Håll i hatten, för nu åker vi.... Världens modigaste tjej!!



Måns tog ett påsk-dopp i farmor och farfars trädgårdsdamm
Han stank dy, och fick ta ett skum-bad efteråt
Men han är bara nöjd ändå



Världens sötaste påskkärring gick med en liten burk och samlade in pengar
Ca 17 kr blev det tror jag
Hennes komentar efteråt va underbar
"Mamma, jag ska ge mina pengar till flickan i affären och få en hjälm, en blååååå....."



Trötta men glada barn gör sej iordning för natten
Måns är så glad över att få borsta tänderna med "Byggare Bob"-tandkräm
Det krävs inte mycket för att glädja ett barn

Alla barn somnar....Zzzzzz........
Nä, just det
Melina somnar ju aldrig när vi är borta
Trots två ordentliga nattningsförsök
Hon va självklart vaken och höll låda
Av någon märklig anledning känns det alltid som hon spelar huvudrollen
Vad ska det bli av den ungen??

Påskdagen
En fotofri dag
Vi va i Haninge hos moster Ella
Solen sken och vi va klädda i gympa-skor och fleecejacka
Underbart
Ella bjöd på våfflor med sylt och grädde
Barnen blåste såpbubblor på ballkongen
Måns hade perfekt utsikt därifrån och kollade in alla bilar och motorcyklar som åkte förbi
Jag upptäckte ett nytt köpcentrum :-)
Lovar att göra en närmare studie på det när jag inte har sambo och barn i släptåg

Annandagen


En bild säger mer än tusen ord
Melina tyckte att det va trist att hon inte fick ha sina Reebook
Men annars va hon nöjd och glad
Gräva i snön har väl ingen dött av typ


Hoppas att ni alla har haft en härlig Påsk
Nu är det 25 dagar till nästa "högtid"
Eller högtid?
Valborg
12-dag för oss kommunanställda i alla fall

Kommentarer :

#1: Inas

Hej Kusin vitamin!

Vad härligt ni har haft det... Ha en underbar vecka goa kramar Ina

skriven

Kommentera inlägget här :