Avslutningsceremoni

Idag har lärarutbildningen haft avslutningsceremoni på Södertörn för studenterna som tagit examen läsåret 13/14. Lärare som fått examen för förskola, fritidshem, grundskola och gymnasiet samlades i aulan tillsammans med sina anhöriga och blev ordentligt avtackade med sång, tal och diverse estetiska performance. Jag mutade småfolket med godis, Festis och lek med telefonen för att de skulle sitta stilla. Det va kanske inte ett helt barnvänligt program, men jag tycker att de va tålmodiga. 
Sen delades det ut priser för bästa examensarbeten i olika kategorier, men nej: Häxan fick inget pris...




Efteråt va det mingel med bubbel och choklad i foajén. Det va svårminglat eftersom det va så sjukt mycket folk. Jag pratade lite med tjejerna i min arbetsgrupp men sen tackade vi för oss...

Tack Södertörn för den här tiden. Det har varit en oerhört lärorik tid som förändrat mej på så många olika plan och som fått mej att växa som människa. Jag tar med mej en massa härliga minnen och nyfunna vänner nu när jag går vidare i livet. Vem vet, kanske återvänder jag en dag, men just nu är jag nöjd och fri från prestationsångest...



Med kunskap och erfarenhet i ryggsäcken lämnar jag skolan och drar vidare på nya äventyr...

❤️❤️❤️❤️❤️


Kommentera inlägget här :