Kan inte pojkar bara få vara pojkar....?

En helt vanlig regnig vardagskväll i city
Föreläsning på stadsbiblioteket
Tema Genus med Christian Eidevald
Kan inte pojkar bara få vara pojkar
Om hur våra föreställningar påverkar vårt handlande
Och om hur vårt handlande påverkar barnen
Tänk om alla bara kunde förstå
Tänk om alla bara ville första



Ja det är sånt här som jag helt frivilligt ägnar mej åt efter en hel arbetsdag i samhällets tjänst. För att jag vill förstå och för att jag måste förstå. Trots snart tio års genusarbete så måste jag fylla på kunskapsbanken, höra igen, reflektera, höra nytt, höra andras tankar och tänka om. Däremellan måste jag få praktisera mina kunskaper.
Varför? Jo för att det ingår i mitt uppdrag och för att läroplanen har tydliga strävansmål. Men framförallt, för att jag vill att alla barn ska få en bredare repertoar, fler valmöjligheter och ett rikt liv...

Kommentera inlägget här :