Alla hjärtans dag

Det blir ju inte alltid som man tänkt sig, ganska sällan faktist om jag tänker efter... 
I ett par veckors tid har Melina längtat efter kvällens alla hjärtans-disko i skolan. Hon minns med glädje halloween-diskot i höstas och har haft höga förväntningar på både dans, musik och snacks. Vi har pratat om  skillnaden mellan att "klä ut sig" som de gjorde på halloween och "klä upp sig" som va kvällens dresscode. Skillnaden va inte helt solklar för sjuåringen, ty i hennes värld är gränsen hårfin mellan dessa tu. Hur som helst så va klänning och finskor utvalda...

Sen hände det som inte fick hända, och det började igår eftermiddag. När jag kom hemifrån jobbet låg Lillan och sov på soffan... Feber! Å under natten låg lilleman och jämrade sig i växtvärk samtidigt som han hostade och kraxade för fullt. Sjukstuga i gränden med andra ord.... 

Å min alla hjärtansgåva till Brandis, var jag tvungen att avslöja i förtid. Jag har nämligen planerat en överraskning i helgen men eftersom han började lova bort sig till höger och vänster, va jag tvungen att gå in och avslöja att vi hade andra planer. Visserligen vet han inte riktigt vad, men udden på spänningen försvann liksom.

Inget festande och ingen dans ikväll alltså. Vi har firat lite smått med glass och några små presenter, och så gav jag mej själv en shoppingeftermiddag i Farsta centrum, inte dumt alls. Finaste kortet (och största i A3-format) fick jag i alla fall av feber-Fia... Eller hur...?


❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

Kommentarer :

#1: Anna

Det är aldrig enkelt att rodda en familj med kalas och överraskningar! Tycker att du fick till det bra i alla falla! En Kram till dig, Fina!!

Svar: Tack hulliga du :-)Kram tillbaka!
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :