Studentbebis....

Grannarna har pyntat huset med blommor och ballonger, musik spelas, solen skiner och gäster kommer och går. En perfekt dag för studentmottagning....

Jag förklarar för småfolket att man firar studenten när man gått 12 år i skolan. Månsan fattar ingenting "hon har inte gått 12 år i skolan, hon är en bebis" säger han bestämt.
"Nä" försöker jag "varför säger du så?"
"För jag har sett det, det va en bebis" fortsätter han
Jag ger upp, ibland är det liksom inte värt att diskutera med nån som inte förstår...

Några timmar senare trillar polletten ner. Hos mej.....
Jag gick ut för att ställa in ungarnas cyklar i förrådet, och stannade upp några sekunder och tittade på studentplakatet som stod uppställt på grannens tomt. Där stod en 100x60 cm stor bebis och skrattade åt mej....

Kommentarer :

#1: Pillan

Hihi

Svar: :-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :