Yvonnes årliga sommarfest

Igår var det dags för Yvonnes årliga sommarfest. Vi firar hennes födelsedag och har en sista gemensam samling innan alla vänner skiljs åt inför sommarledigheten.

 

Det har blivit en härlig tradition som vi alla ser mycket fram emot. Det är också tradition att solen skiner på oss från en blå himmel, gårdagen va inget undantag.
Yvonne hade dukat upp en generös och härlig buffé med diverse läckerheter som vi alla mumsade av samtidigt som vi tjattrade på om allt mellan himmel och jord och lyssnade på bra musik. I det här sällskapet är stämningen alltid hög och inga samtalsämnen tabu.
Mellan allt snack fixade vi i ordning oss, hjälptes åt att föna håret, sminka varandra, måla naglar, prova kläder/skor och välja outfits. Riktigt mysigt :-)

 Tjejligan: Linda, Anna, Svärdan, jag, Lisa, Yvonne, Carina och Frida :-)

Middagen intogs på Taverna Brillo. Jag åt en ljuvligt god helgrillad dourade som köket väldigt hjälpsamt hjälpte till att filéa åt mig.

 

Efter middag blev det en sväng på stan i den ljumna sommarnatten, vi hamnade bland annat på Hotellet och Standvägen 1. Gatorna runt Stureplan va fulla av partysugna unga människor, en härlig syn för en trött småbarnsmamma på vift....

 

Tusen tack till Yvonne som ser till att vi håller liv i den här traditionen genom att fylla år, och tack till resten av ligan för att jag får ha er i mitt liv. Ni förgyller min tillvaro.

 
 
 
 
Jag har  lånat några bilder från Annas blogg. Gå in och hälsa på henne vittja :-)
 
www.annaheltenkelt.blogg.se
 

Kommentera inlägget här :