Micropaus...

Micropausar i soffan
Huset är tyst och tomt
Småfolket är ute och cyklar
Brandmannen är ute och räddar liv
Jag ska snart vispa ihop en fläskpannkaka

Måste bara andas lite först
Det är långa men roliga dagar på jobbet nu när jag har uppehåll från studierna
Och detta kombinerar jag med diverse aktiviteter och sena nätter
Allt ska hinnas med nu...

Igår kväll var jag ute och åt lite gott med två jobbarkompisar
Vilken känsla att få prata ostört
Uttala hela meningar
Samtala om annat än pedagogik och logistik
Härligt och välbehövligt

Promenerade hem från centrum
I den ljumna sommarnatten
Ringde upp en gammal vän
Snackade på och njöt av livet
Tänkte inte på morgondagen

Visst va jag trött imorse när klockan ringde 5.45
Men det är ändå förvånansvärt vad kroppen klarar av
Ljuset, värmen och vetskapen av att ledighet väntar runt knuten hjälper till att hålla humöret uppe
Sex arbetsdagar kvar tills jag inleder min sju veckor långa semester

Slutpausat, dags att lyfta på baken och ställa sig i köket....


Kommentera inlägget här :